Tiek piedāvāts uz vides problēmām paskatīties apzinātāk, no cita skatupunkta, kā iespēju, ka katra problēma var būt izziņas process, kas mūs māca kā dzīvot līdzsvarā ar dabu un pašiem sevi. Kopā mācīsimies kā būt vides alķīmiķiem un palīdzēt pasauli darīt labāku, veiksim praktiskos darbus, eksperimentus, lai sajustu dabu, tās procesus „paši uz savas ādas”. Tiks attīstītas kompetenču izglītības caurviju prasmes, kas palīdzēs apgūt zināšanas dažādos kontekstos un ar dažādiem domāšanas un pašvadītas mācīšanās paņēmieniem, tādējādi stiprinot jaunu zināšanu sasaisti ar personisko pieredzi. Mēs katrs varam palīdzēt mūsu planētai Zemei, veidojot savu ikdienu, aizdomājoties kā dzīvojam un ko pēc sevis atstājam, vai esam patērētāji vai tomēr vēlamies mācīties dot kaut ko pretī un izmantot dabas bagātīgas saudzīgi, jo katrā no mums ir alķīmiķis ar spējām problēmas pārvērst zeltā
Programmas mērķis
Radīt un pilnveidot skolēnu interesi par apkārtējās vides un dabas procesu pētīšanu, attīstot pētnieciskās mācīšanās prasmes un veidojot skolēnos izpratni par dabas norišu daudzveidību un vienotību, lai veicinātu audzēkņu labvēlīgu attieksmi vides saglabāšanā un uzlabošanā, un izpratnes veidošanos par ilgtspējīgu attīstību.
Programmas uzdevumi
- Attīstīt pētnieciskās prasmes;
- Radīt interesi par pētīšanu un dabas procesiem;
- Veidot izpratni par dabas sistēmām un procesiem, dabas daudzveidību un vienotību
- Sekmēt labvēlīgu attieksmi vides saglabāšanā, ilgtspējīgā attīstībā un uzlabošanā;
- Sekmēt audzēkņu apzinātu un ilgtspējīgu attieksmi pret apkārtējo vidi.
- Veidot izpratni par dabaszinātņu sasniegumu nozīmi ikdienas dzīvē un apzināties vides un veselības saudzēšanas nepieciešamību;
- Gūt praktisku pieredzi vides kvalitātes saglabāšanā un uzlabošanā.