NODARBĪBU GRAFIKSSports un fiziskās aktivitātes, Individuālie sporta veidi |
Nodarbības vada treneris Vasīlijs Ļebedevs.
Nodarbības notiek Aglonas ielā 39, cīņu zālē.
Programma paredzēta fiziski veseliem bērniem un jauniešiem ar ģimenes ārsta apliecinājumu.
Potenciālie interesenti var uzsākt nodarbības šī karatē veida programmā sākot no 7 gadu vecuma un līdz 25 gadiem. Audzēkņi var būt ar pieredzi vai bez pieredzes. Iespējams nodarboties arī sava prieka pēc.
Šodien karatē māksla ir plaši izplatījusies un ar to visā pasaulē nodarbojas vīrieši, sievietes un bērni visā pasaulē. 空手道 Karatē – Do – “Tukšas rokas ceļš”, japāņu cīņas māksla, aizsardzības un uzbrukuma sistēma. “Kad piedzima karatē neviens nezin. Un diez vai tas būs zināms” (Gičins Funakoši). Karatē māksla ir nenoliedzami sena.
Viena no hipotēzēm ir tāda ka, senajos laikos divcīņas un kartē aizsākumi meklējami Indijā saistībā ar leģendāro personību Bodhiharmu, kurš šo prasmi tālāk nodeva uz Ķīnu. Tur vairākus gadsimtus eksistēja tuvcīņas paņēmieni, ar kuriem nodarbojās mūki un karavīri. Kad ķīnieši pārcēlās uz Okinavas salu, tur sāk izplatīties pašaizsardzības tehnika ar kailām rokām. Laikam ejot cīņas paņēmieni un metodes pilnveidojās un šī cīņas māksla sāka strauji attīstīties. XVI gadsimtā Okinavā bija trīs galvenie stili: suri-te (pamatā ir šaolīnas skola), naha-te (Dienvidķīnas stils), tomari-te, kurā savienojās divi iepriekšējie stili.
Kombinējot šos stilus un veicot visefektīvāko paņēmienu atlasi, tika nodibināta jauna cīņas mākslu forma, kuras bāzes tehnika kalpoja okinava-te (Okinavas rokas) attīstībai un tiek uzskatīta par mūsdienu karatē priekšgājēju. XVII gadsimtā divcīņu māksla savā attīstībā izdarīja milzīgu soli uz priekšu. 1902. gadā Japānas izglītības ministrija pieņem lēmumu par okinava-te iekļaušanu skolas programmā kā universālu fiziskās audzināšanas līdzekli. Mūsdienu karatē aizsācējs ir Okinavas iedzīvotājs Gičins Funakoši, kurš dzimis 1869. gadā Suri pilsētā. Funakoši bija ļoti izglītots cilvēks un ļoti daudz uzmanības pievērsa cīņas mākslām. Viņš apguva dažādas cīņas metodes pie tā laika vislabākajiem skolotājiem.
Zendokai karatē dibinātājs ir Ozawa Takashi – cīņu mākslas meistars, melnas jostas 8. Dana īpašnieks. Pilns kontakts, atvērta ķivere, minimāla aizsardzība, MMA noteikumi ar kimono. Zendokai karatē stils ļauj sportistiem izpildīt gandrīz jebkurus paņēmienus un sitienus. Ozawa Takashi nodarbojās ar džudo un bezkontakta karatē stilu, bijis šo disciplīnu uzvarētājs prestižās sacensībās visā Japānā. Savu stilu, kurš ietver sevī visu efektīvāko no dažādiem cīņu mākslām dibinājis 1999 gadā. Karatē – Do Zendokai –universālā sistēma, kas ietver sevī garīgo un fizisko pilnveidošanu, paredzēta harmoniskai cīkstoņa/sportista personības attīstīšanai. Zendokai karatē cīkstoņi pastāvīgi piedalās sacensībās amatieru un profesionālās MMA, kā arī citu cīņu stilu sacensībās ar labiem rezultātie. Zendokai karatē ir līdzīgs tādiem karatē stiliem ka KUDO, Koshiki Karatē, Visstilu Karatē. Zendokai karatē stilā saglabājas visi Japānas cīņu mākslām raksturīgie rituāli un tradīcijas. Cīņas notiek aizsarglīdzekļos iekļaujot slēgto ķiveri līdz 18 gadu vecumam. Karatē pazīstams ar savu maksimālismu normatīvajās prasībās, stingro disciplīnu nodarbībās, palielinātu slodzi treniņos, īpašu apmācības metodiku un speciāliem testiem. Šeit vājais paliek stiprs, vai aiziet prom.
Programmas mērķis
Zendokai karatē nodarbībās sasniegt audzēkņiem maksimāli iespējamo tehniski taktiskās, fiziskās un psiholoģiskās sagatavotības līmeni, kurš nodrošinātu gatavību sasniegt visaugstākos rezultātus sportā, kā arī sekmēt viņu individuālo potenču un iespēju realizēšanu.
Programmas uzdevumi
- Nodrošināt nepieciešamo fizisko īpašību attīstību atbilstoši sporta veidam, kā arī audzināt morālās un gribas īpašības;
- Apgūt izvēlētā sporta veida tehniku un taktiku;
- Veidot pozitīvu un radošu attieksmi pret sporta aktivitātēm, karatē nodarbībām/treniņiem un dalību sacensībās;
- Mācīt sadarbību komandā starp vienaudžiem un citiem izglītības procesa dalībniekiem un veikt perspektīvo sportistu atlasi;
- Apgūt teorētiskās zināšanas un praktisko pieredzi, kura nepieciešama sekmīgai nodarbību un sacensību darbībai;
- Veicināt audzēkņu iegūto zināšanu, prasmju un iemaņu izmantošanu pašizaugsmei;
- Dot iespēju audzēkņiem pēc izvēles sākuma posmā nodarboties izvēlētajā programmā sava prieka pēc, tādējādi veicinot veselīgu dzīvesveidu.